fredag 31 augusti 2018

Friday

Äntligen helg igen!


Galet oväder i morse, regnet fullständigt öste ner och fogsanden som vi nyss sopade ner mellan springorna samlades i små sandhögar. Blir till att göra om.

Hösten är här och med den alla miljoner miljarders saker man ska hålla koll på. Inte min starka sida. Har glömt så mycket viktiga saker att man får skämmas. Som när Kasper fick springa blåbärsloppet i gummistövlar.. Hua, det gnager fortfarande i mig :(

Så, idag hade Sanna skolfotografering. Och eftersom jag planerat att börja den här terminen med att vara ordningsam och duktig skrev jag så fint in det i familjekalendern med stora bokstäver och påminde mig själv högljutt flertalet gånger. Hade till och med viss självinsikt och tänkte att jag säkert kommer att glömma och att jag därför borde sätta ett kryss på handen. Tror ni att jag kom ihåg..? Nej precis. Kom inte ens ihåg att sätta det där förbannade krysset på handen. Nåja, för små byxor och rufsigt hår är inte hela världen. Men inga fler missar nu tack.

Sista för idag får bli ett grattis till lilla Lovis som fyller 7, Hurra Hurra Hurra!