måndag 1 oktober 2018

Höst

Ljuset och färgerna är så vackra ute nu. Här är spaljén som vi gjorde i somras och vi är så nöjda med insynsskyddet. Olika vinklar men rakt enligt vattenpasset ;)



Reflektion efter helgen.. Jag är så imponerad av alla föräldrar med många barn som lyckas få ihop logistiken. Hur gör de när barnen ska på olika ställen samma tid? Jag har bitvis slitit mitt hår den här helgen. Som när Kaspers fotbollsstrumpor var borta 15 minuter innan samling och jag misstänkte att de låg i tvättmaskinen (nu låg de fint ihopvikta men i en annan låda än den han tittade i). Vid samma tid skulle Sanna på kalas. Utöver detta var det ju en hel del annat inbokat också, som hockey, tennis, fler kalas, bio med kompis, övernattning osv. Ja ni fattar, det var tajt att få ihop att ;)


Här har vi en hyfsat missnöjd liten tjej som tvingades åka på tennisträning trots att kusinerna inte skulle dit. Hon fick gråta i min famn en halvtimme och när hon väl gick på planen hade hon jätteroligt.