söndag 27 januari 2019

Snö och hockey

Snön har kommit och med besked! Jag tycker det är urmysigt med snö men gärna i lagom mängd 😊 Kommer sakna den här utsikten när vi flyttar. Vet ju av erfarenhet hur lång tid det tar innan man får det lummigt.


Som tur är kommer vi ha skog precis bakom huset och snett mitt emot framför. Här är tomtkartan och vi valde tomt nr 7.


Varför inte 5:an eller 6:an kan man undra. Svaret på det är eftermiddags/kvällssolen. Den går ju ner i väster bakom skogen (naturområdet) och vi ville inte riskera att missa en endaste solstråle. Jättesvårt att säga hur högt solen står framåt kvällen så det var lite av en chansning. Uppenbarligen var det den mest eftertraktade tomten med tanke på att nästa på tur också ville ha den.

Igår fick vi ha barnen lite extra då Tobbe var iväg med kompisar. Jag blev dessutom tillfrågad om jag kunde ta liverapporteringen av Kaspers match idag då det var kris i laget. Jag hade den uppgiften även förra söndagen och då strulade det rejält. Idag gick det något smidigare. Börjar lära mig :)


Jag blir lika glad varje gång jag ser den här lilla ljuvliga ungen på isen 💕