måndag 20 januari 2020

Huset och elgenomgång

I fredags hade vi elgenomgång. Som jag sagt tidigare - inte min grej. Jag har dålig koll på vad man ska tänka på och det syns kanske på elskissen :) Det enda jag bryr mig om är att det är dimmers överallt. Jag avskyr generellt sett taklampor, än mer tandläkarbelysning. Spottar är dyrt så de vi kommer att ha är utvalda med omsorg. Två i entré, tre i vardera badrum, fyra i köket och två i korridoren vid barnrummen/allrummet. Eventuellt två intill vägg i vardagsrummet samt i något fönster. Vi klurar vidare på detta.



Roligast var ändå att få gå omkring i huset. Det var som sagt inget lättplacerat hus då det blev vänt med gaveln mot vägen. Men med tiden när allt är på plats med trädäck, förråd osv så tror jag att helheten blir bra. Vi är taggade på att sätta igång.