fredag 31 januari 2020

Kasper snart 12år

Att ha barnen varannan vecka är en utmaning för en känslomänniska som mig. Ställer höga krav på mig själv som mamma och har lätt för att bli allt för självkritisk. Jag vill ju det bästa för alla runt omkring mig och ibland känns det som att jag inte riktigt räcker till. Får de tillräckligt av min uppmärksamhet? Curlar jag dem för mycket? Borde jag vara tuffare? Dessa frågor tampas jag ständigt med och hur jag än gör så tänker jag att jag kunde kanske gjort det bättre. Blir alltid lite värre när det närmar sig födelsedagar, då tänker man tillbaka på när det var små och inser hur fort tiden går.


Ikväll har jag i alla fall bestämt att vi ska ha familjemys efter Kaspers hockeyträning. Bara jag, Linus, Kasper och Sanna. Tända en brasa, titta på Harry Potter, poppa popcorn och mysa. Och imorgon blir det kalas för Kasper som fyller 12 nästa vecka. Älskade lilla unge, hur kan du redan ha blivit så stor ♥