måndag 22 december 2008

Klappat & klart

Idag var ju dagen då vi skulle köpa in alla våra julklappar. Jag är lika förvånad som alltid över att vi inte är ensamma om att vara så sent ute. Nej då, halva stan har samma julklappstaktik som vi.. Osmarta typer! Vi startade dagen med en lååååååång frukost. När Kasper sen sov sin förmiddagslur tänkte vi passa på att montera nya bilbarnstolen (kommer ni ihåg att jag skrev för några veckor (?) sen att jag skulle göra det, så gick det med den saken). Eh.. Det tog sisådär 1,5 timmar. Minst. Men nu är den på plats i baksätet, med resultatet att ingen människa längre får plats i passagerarsätet där fram..
I vilket fall som helst så blev alla klapparna klara. Det gick nästan så snabbt som Tobbe önskade, jag fick inte en chans i världen att strosa runt, men är nöjd med dagen ändå. Vi hade faktiskt riktigt roligt. Tobbe går där och letar & letar efter saker att köpa till sin familj och jag frågar om & om igen om han inte ska ringa & fråga vad de önskar sig.. :) Så skrattar vi lite åt de mest katastrofala förslagen. Sämst idag var nog när Tobbe tänkte köpa en stege till lillasyster Annsofi (kan tillägga att hon bor i lägenhet och sen skulle hon vara tvungen att frakta hem den ett antal mil på tåg). Haha, jag kiknade av skratt! Och gör fortfarande bara jag tänker på det!!
Imorn väntar lille julafton hos mamma & pappa med hela familjen. Alla ska sova över och vakna tillsammans på julaftonsmorgon. Kommer bli en mysig tradition!