fredag 23 januari 2009

Gegga & Mojja

Promenaden med Sara var helt galen, vi hamnade mitt i världens lerbana när vi skulle över till Lövenäs (varför tog jag inget kort för).. Vagnarna blev fulla av brunt klägg så det blir till & tvätta vagnen ordentligt i eftermiddag för det rasslar om den nu.. ;) Vi njöt desto mer av inomhusmiljö & kaffe efteråt. Saras kompis Johanna med barnen Alva & William var där också. LOVADE ju att uppdatera er om vaskgrejen, det var INTE vårt fel, de har varit och kollat det idag och han sa med en gång att skåpet är totalt förstört av fuktskadan och ska bytas ut. Vilken lättnad! Så mycket oro i onödan.. Ikväll ska det minsann smaka med ett glas rött borta hos Lisa & Olof! Kände mig klockrent träffad av Lisas inlägg idag om de små närbutikernas överlevnad efter en diskussion senast om mitt blöjinköp på Willys.. Fast jag tyckte det mest var roligt i vilket fall, och det visade sig dessutom att Lisa inte hört ett ord från den diskussionen, haha vilket missförstånd!! Men, men tanken är såklart helt riktig, och eftersom Nättran funnits ända sedan jag var liten bebis vill jag också såklart gynna dem genom att handla där ibland. Håller mig dock till stormarknaderna när det gäller blöjinköp.. ;)
Kasper & Caspar var omöjliga att fånga på bild idag.
2:a bilden: Tina har gett Kasper en massa godsaker, kinderna är helt fulla!