torsdag 22 januari 2009

Jag blir GALEN!

Jäkla snickare och andra karlar som har hand om husbygge, får en klump i magen varje gång man måste ringa dom. Idag upptäckte jag för andra gången sedan inflyttning att det stod vatten under vasken. Det är REDAN fuktskador i det där skåpet sen första läckaget. Fick till svar att det med största sannolikhet var vårt fel för vvs-killens grejer brukar då aldrig gå sönder enligt snickaren.. Och var det vårt fel så kostade det 500 spänn för att kolla upp saken, sen skulle vi ju få betala för att åtgärda, och slutligen skulle skåpet inte bli bytt för då är det ju vårt fel (trots att fuktskadan varit där sedan tidigare då de gjorde fel).. Men hallå? Vi har inte direkt spelat fotboll där inne, enbart haft vår sopkorg där som alla andra normala människor. Frågade om 2-årsbesiktningen som DE tjajat om - "det tar vi på 2-årsbesiktningen" har vi fått höra till leda. NU lät det annorlunda.. "Nja, vet inte om vi brukar ha 2-årsbesiktningar" Ni kan ju ringa R (den värsta av dom alla) och se om han kan komma dit och göra en bedömning, eller ta dit en egen besiktningsgubbe men det kostar sisådär 5000 -10 000 kr. %&?=`?=%¤##""#! Orkar inte.. Vet ni vad han sa mer: "Ni kan ju måla över fuktskadan lite".. Så min fika med Tina & Kim spenderades i ett av våra "förråd" snackandes med snickaren om det ena & det andra och klumpen i magen blev större & större. Fortsättning följer.. Kommer ett mer positivt inlägg senare ikväll hoppas jag, med lite bilder från vårt hem som Tina tagit med sin nya fina kamera!!
Snickaren på bilden ser snäll ut, honom vill jag ha!