söndag 22 februari 2009

En liten kusin

Efter många dagars väntan så kom den lilla kusinen, en flicka blev det!! Bengt ringde oss efter lunch och berättade den glada nyheten, så hela eftermiddagen har man gått tänkt på den lilla bebisen. Nu hoppas vi att allt flyter på bra, och att de skickar många kort fort.. ;)
Igår var det tjejkväll borta hos Sara, supertrevligt hade vi även om jag inte var på topp, men jag hade lite halstabletter med mig som hjälpte mot den värsta smärtan. Trots att vi kan varandras förlossningar in i minsta detalj blev det ytterligare nån timmes ältande i ämnet. Och så en runda av spelet skvaller som bjöd just på lite skvaller.. ;) Det var en superskön kväll i alla fall, jag älskar tjejkvällar man kan inte få nog helt enkelt!
Idag har vi röjt & röjt & röjt, nu är huset nästan tomt och det är en underbar känsla. Trots att vi flyttat tillsammans två gånger dök det upp nya roliga "Tobbe-fynd". Denna gången hittade jag en spargris i form av en hackspett. Den var så otroligt ful att det inte går att beskriva och till & med Tobbe skrattade åt den.. HUR kan den ha fått följa med vid varje flytt?! Nu hamnade den i skräppåsen i alla fall..
Måste fundera litegrann på utmaningen Johannna.. Kommer i nästa inlägg.. :)