tisdag 24 mars 2009

Födelsedag!

Vilar sig lite mellan busen..
Idag smög jag upp det allra tystaste jag kunde för att göra födelsedagsfrukost åt min älskling som fyller år. Det gick väl sådär.. Torra brödskalkar, frigolitost, ljummet kaffe och "hotell-löskokt" dvs oätbart ägg gjorde inte succe direkt. Dessutom vaknade ju Kasper av min vackra sång och ville pilla på allt nu när det serverades i sängen. Men men, lite mysigt var det! Först ut att gratta (förutom jag då) var pappa(!), grattis du vann tävlingen för första gången. Daniel har väl glömt bort det som vanligt.. ;)
Igår var det måndagspromenad och fika. Det var såå härligt väder, solen sken och vi svettades. Lisa bjöd på smarrig fika och gott kaffe och våra små skötte sig väldigt bra tycker jag. Fick ett ryck när jag kom hem, efter att ha sett Marias vårblonda hår i lördags ville jag också, så det blev några sprayningar med "sprayblond" (hoppas inga hårfrissor läser nu, det ska visst vara alldeles förfärligt mot de stackars hårstråna). Men jag har alltid använt det, prefekt för mig för det syns bara sådär lite lite som jag vill, en liten nyans ljusare!
Idag kommer Tina-Marie hit, vi ska dricka kaffe i mängder.. Eller nej just det, Tina dricker inte kaffe hon dricker bara te. Omoget tycker jag eller vad säger du Kim? ;) Nu ska jag ta mig ett bad och när Kasper vaknar skvätter jag i lite babyolja så får han också hoppa i! Puss på er!
Kasper tömmer lådan i garderoben och samlar klädera i en fin hög på ett annat ställe..!
En bild på nyfogade golvet, köpte mörkgrå fog som över natten blev ljust grå?! Snyggt men sjukt opraktiskt när man har barn som ska springa ut & in i detta rum i ett antal år framöver.. Ni får såklart tänka bort gummiskrapan och nymålade trägrejen som står på torkning..
Till Valle! Nu får du bli helt frisk från magsjukan så vi får träffa familjen Sjöstedt snart!