söndag 22 mars 2009

Så så trött

Kasper hjälper morfar och morbror med de sista plattorna.. ;)
Kasper & Ella busar.. Vi var barnvakter åt lilla Ella igår, hon var på strålande humör hela kvällen!!
-------------------------
Igår kom pappa, Daniel & Maria hit för klinkning av uterummet. Maria lekte med Kasper medan vi andra blandade fix och lade plattorna. Gick jättebra. Idag var det dags för det sista, dvs fogningen. Och efter det måste jag säga att jag nu inte bara är imponerad av alla kvinnor som fött barn, jag är också väldigt imponerad av alla som har fogat.. Googlade lite innan och blev näst intill avskräckt. Fick en massa träffar där folk inte fått bort all fogmassa från plattorna, de hade fått använda sig av alla möjliga konstiga syrabaserade rengöringsmedel samt skrubbat i timmar och åter timmar. Och när man väl sätter igång förstår man vilken geggamojja de pratar om, hur i helskotta skulle jag klara att få bort den innan den bränner?! Det var bara att böna och be min älskling om hjälp. Så vi gav gärnet medan Kasper sov och hann med en hel del. Jag har gnott & gnott och jag hoppas att allt gick bort. Fint blev det, om än lite lite fog i fogarna, men som Tobbe alltid säger - "det ska synas att det är hemmajobb".. :) TACK säger jag till underbara ni som hjälpt till. Och tack till Madde & Björn och Hanna & Peter för att ni lånade ut lite attirajler till oss.. ;)