söndag 19 april 2009

Årets grillning nr 2

Gick bra mycket bättre än grillning nr 1. Det kan ju bero på att det var 3 grillmästare samlade runt grillen istället för 1. Jag blir alltid lika imponerad av grabbarna, det verkar vara så betungande att sköta grillen.. ;) Tjejerna stod för dukning och omstuvning av bord och stolar eftersom vi snabbt insåg att det faktiskt är för kallt för att sitta ute och äta.. När allt väl var ordnat och maten var klar njöt vi av den härliga vårkvällen i uterummet!! Klinkerplattorna är varma länge efter att det blivit mörkt, och med värmefläkten på så satt vi alla med kortärmat till slut.. ;) Tyvärr kunde inte Lisa, Olof & Ella komma, supertrist tyckte vi, nästa gång vi har granngrillning får ni inte bli sjuka!
Nu har vi varit ute på morgonpromenad, Tobbe ska snart iväg på seriepremiär. Jag som så gärna ville ha en familjemysdag.. Jag och Kasper får roa oss istället, ska bli mysigt det också. Imorn ska Kasper få tillbringa eftermiddagen hos mormor, till allas förtjusning. Kasper och mamma får leka & umgås och Tobbe får lite tid till att jobba med insynskyddet/spaljen/räcket eller vad man nu ska kalla det. Vi skulle handla in allt igår, jösses vilket drama. Fick ringa Marcus från Byggmax och fråga om alla mått, vi hade inte så bra koll kom vi på, men det löste sig och vi fick hem rätt grejer!! Tur man har grannat som pysslar med samma projekt.. :)
Nybadad lagom till kvällens festligheter.
Caspar, Kasper & Leo leker på gräsmattan. Titta jag kan också gå nu säger Leo.
Hela gänget samlat! (utom jag då). Här har ni resultatet, visst ser det gott ut..