måndag 20 april 2009

Miraklet på Hudsonfloden!

Jag håller med min syster, vilket mirakel och jag blir också alldeles alldeles tårögd och superberörd. Sitter som klistrad vid TV:n och har flera gånger, redan när det inträffade för några månader sedan lyssnat på radiokonversationen minuterna innan nödlandningen.. *rysningar*.. Tänk att alla klarade sig!
Idag har Kasper varit hos mormor & morfar. Mamma sa att han var hur go & glad som helst hela eftermiddagen, somnade sen i vagnen i 2 timmar. Skönt att det går så bra! Tobbe fick pyssla med insyns/spalje-projektet så nu är stolparna i marken. Jag drog genast fram kameran för att fota till bloggen, men Tobbe påminde mig om att "dina bloggläsare är nog inte så intresserade av stolpbilder" och jag måste ju hålla med! Men så är det när man håller på med sina projekt, fråga bara Johanna & Jens hur supernöjda de var över sitt finfina proppskåp när det kom på plats.. ;) Hehe!
I vilket fall så kommer det bli mysigt med en inramad hörna. Det kommer bli högt intill husväggen men vi ville inte missa kvällsolen och den vackra utsikten över berget och vildgräset så det blir betydligt lägre ju närmre slutet av trädäcket man kommer. I helgen ska jag måla spaljebräderna, sen ska de skruvas dit och när det är klart kommer bilder.. ;) Stolparna ska förmodligen också målas men de måste visst torka till ordentligen först har pappa sagt. Bäst att lyssna på honom! Puss
Äsch, kan inte låta bli.. :) Här kommer en bild på någon annans stolpar, lite likt våra. Fortsättning följer..