onsdag 31 mars 2010

Tippen & tandläkaren..

Börjar med tippen.. För tusan, man känner sig som en brottsling när man åker dit. Den orange gubben stirrar misstänksamt på en när man kör in på återvinnigen. Tobbe tömmer den ena bilen som enbart är fylld med trä + 5-6 plasthinkar. När han går mot hårdplastsorteringen kommer gubben som ett skott och påpekar surt att de är för stora och måste slängas i brännbart.. Därefter är det dags att tömma bil nr två som var full med skit (osorterat/brännbart) så vi gick bort till gubben för att betala. Då menar han att vi ska betala för 2(!) bilar.. Vi betalar för en säger vi.. Då är jag snäll säger han.. Vi är snälla säger vi som åker och sorterar vårt skräp.. Det är inte första gången detta händer, så en stor fet tumme ner för sura gubbar på återvinnigsstationer..
Därefter var det tandläkarbesök. Jag har haft samma tandläkare sen jag var lika liten som Kasper, nu har han gått i pension och jag var totalt depp när jag åkte dit idag. Men det gick bra. Inga hål, ingen karies och ingen tandsten. Så nu är jag nästan 30 år och har aldrig haft något hål. Dessutom kostade det bara 50 spänn, hade visst 600 kr i rabatt.. Jippi! Så imorn ska Kasper få Vimmerbysängen!!!! Det hängde lite på hur dyrt mitt tandläkarbesök skulle bli.. ;)