söndag 27 november 2011

Berit

Berit är på väg in och det blauser bra här ute på Näset. Tänk, det blev juletid även i vår stuga men någon vidare julstädning blev det inte. Jag peppar mig med att jag kommer in i boastadiet framöver och då tar jag igen förlorad städtid. Närmsta veckorna ska vi tända tusen juleljus, baka pepparkaksgubbar och vänta på att tomten ska komma med alla robotpaket. Alla ska få robotar i år har Kasper bestämt. Småkusinerna Lovis och Harald ska få mindre varianter, men såklart vill dom också ha robotar, vem vill inte?!. Tobbe har varit duktig och fixat julfint utomhus, jag hade mer på ute-arbetslistan till honom men det tar vi nästa helg. Han tycker inte om när jag leker arbetsledare, men är desto nöjdare över att få ha chipspåsarna och delikatobollarna för sig själv, jag mår illa av bara tanken.. Jag fortsätter med mina cravings - kalaspuffar med röd mjölk och avokado. Snart åker vi till Sjöstedts och där lovar jag att den riktiga julkänslan kommer att infinna sig!!