fredag 2 december 2011

Fy sjutton

Iskallt piskande regn, blaskig gräsmatta och allt ser allmänt skitigt ut. Nu vill jag ha snö som lyser upp i mörkret, jag skiter i att man (läs Tobbe) måste skotta.. I år blir det julafton i vårt hus och jag kan bara konstatera att jag INTE får till det, hjälp någon?! Det ska vara harmoiskt och stilfullt, mer åt det vita men något litet rött får gärna bryta av, men då ska det vara mjukt rött (som paketen här) absolut inte tomterött.. I värsta fall får jag kalla in experthjälp i form av mamma, Johanna & Maria!

Så en liten hyperemesis-status från v 16:
- 12 h/natt, inget på dagen
- Kräks inte längre men hulkar och klöks
- Luktar inte lika mycket gubbsvett (dricker mer, duschar oftare)
- Äter gör jag litegrann
- 1 kg upp av de 4 jag gått ner
- Minskat lergiganen till 1-2/dag
- Fortfarande värk i nacke och rygg
- Kunnat borsta tänderna längst in några gånger (men det är inte kul)
- Knaprar novalucol som godis
- Vill (och ska förmodligen) börja jobba igen
- Är mycket mycket gladare!