torsdag 5 januari 2012

Mysig onsdag & BM-besök

Jag har börjat må mer illa igen, och det suger, suger, suger. Hallå, kan inte hormonerna fatta att såhär halvvägs ska de lugna ner sig lite, det är inte okej att må illa över 100 dagar på raken och tillbringa så många timmar i sängen att lakanen skavs sönder. Men jag är också envis så igår åkte Tobbe & jag till Montmartre. Vi behövde ny energi och det blev lika mysigt och underbart som jag hade önskat   Kasper fick kvalitetstid hos morbror Daniel och Maria, de hade pusslat, bakat och massa annat - myspystid med andra ord - och i morse undrade han när vi skulle dit nästa gång!
Kasper och Daniel "pussar" Blixten McQueen

Idag var det barnmorskebesök som stod på schemat och Kasper skulle få följa med, kul att lyssna på syskonets hjärtljud tänkte vi. Så tänkte inte han, det fanns ju guldfiskar i väntrummet! Hjärtljuden snittade 142, järnvärdet och vikten hade ökat, blodtrycket var fint 127/68 och jag förbereder mig för en ny jobbstart. Bm var skeptisk, sa "max 25 % och vila, vila, vila" - jag vet, men det är ju så tråkigt. Vi får se vad läkaren säger på måndag..