lördag 26 maj 2012

Besök & fina presenter!


En vecka gammal är hon idag vår lilla tös! Det går bra här hemma, bortsett från amningen. Jag ska bespara er de blodigaste detaljerna, men jag kan sammafatta starten med aj aj aj.. Om vi inte tagit till några skvättar ersättning då & då hade veckan varit betydligt mindre mysig och jag gissar att varken jag eller Sanna hade fått sova något alls. Nu börjar det bli bättre och jag lägger en hel del energi på att få igång mjölkmaskineriet.. :) Kasper helammade jag i 5 veckor, han grät mer & mer för varje dag tills den dag han fick tillägg, sen var han världens nöjdaste lilla bebis. Jag delammade sedan i 4,5 månader. Även om det är dubbelt jobb så kommer jag att delamma även Sanna, men jag har inte gett upp hoppet om helamning ännu!!
Annars har vi verkligen njutit av den första tiden tillsammans, de där 10 pappadagarna är guld! För visst är det en omställning. Vid lunch brukar det finnas lite tid över för tandborstning och med lite tur även en dusch. Men jag mår bra, halleluja!! Bye bye hyperemesis. Har energi för att bestiga Mount Everest ungefär. Det är en obeskrivlig känsla, jag njuuuuuuuuuuuuuter.. ;)