onsdag 16 maj 2012

Fin kväll

En riktigt fin kväll blev det igår, vi (ja, alla utom jag då) kunde njuta av lite bubbel i kvällssolen innan vi slog oss ner i uterummet för kvällens grille-middag! Mys mys mys! Som syrran skrev så kunde jag inte bjussa på ett femte litet barnbarn i födelsedagspresent men hon fick i alla fall en ursnygg jacka av pappa. Så snygg att jag var tvungen att åka till Team Sportia idag för köpa en likadan. Det fanns bara en kvar och som ni förstår är det inte helt lätt att prova ut en jacka med bebismage á la vecka 40.
Ett besök hos barnmorskan var inplanerat idag också - tidsmässigt mitt i dagisutflykten till Alljungen. När jag vaknade i morse kände jag mig så usel som inte bokat om besöket för att kunna följa med Kasper, det var många föräldrar med på resan. Lipade en liten skvätt och lovade mig själv att jag ska följa med nästa år istället. Barnmorskebesöket var dessutom över på en kvart, och jag kände mig lite snopen när jag gick därifrån. Nästa tid är om 2 veckor, då har jag ju passerat bf med en vecka.. Men barnmorskan sa hej då och lycka till så hon verkar inte räkna med att jag dyker upp fler gånger, man kan ju hoppas att hon har rätt. Fick inte med mig så många siffror idag men hjärtljuden var i alla fall 136 och hon poängterade för 8:e gången att det var kill-hjärtljud, hon verkar glömma att hon säger det varje gång jag är där.. ;)