söndag 29 juli 2012

Veckan som gått

Veckan började i Växjö. Familjen var dock inte hemma när vi kom men med en hel skog att bajsa i (Kasper nödig) och en massa grus runt huset att sitta & amma på (Sanna hungrig) så löste det sig fint...? Tobbe & Jerpa gick in i målarkoma medan Kim & jag, ja vi gjorde väl resten. Lagade mat, bytte blöjor, plockade leksaker, gjorde mellis, matade barn, åkte till stranden, bytte blöjor igen, allt i ett himla tempo. Bobbo (som Signe kallar Tobbe) och jag tackar för härliga svettiga dagar!


Signe på nya upptåg.. :)


Väl hemma åkte jag vidare för rosé. Eller, de andra drack rosé, jag drack vatten! Blev rejält uppdaterad om allt som händer i tennisvärlden. Några timmar på banan har det blivit också, grundslagsmatch 2 bollar i stöten såklart, vad annars?! :)

Dagarna som följde ägnades åt smyglister, Näsets lilla badstrand och don i trädgården. Sen kom lördagens grillkväll med kompisarna på gatan. Tobbe knåpade ihop en alldeles ny grillrätt. Lime-marienad grillad lax, grillade grönsaker (ananas, sockerärtor, paprika & chili) och quinoa med färsk mynta. Oj vilka smaker!!


Nu har lugnet lagt sig och vi njuter av en regnig dag med lilla familjen. Kasper & jag har plockat blåbär i "vår" skog och det bjuds på OS-tennis på TV:n. En riktig mysdag helt enkelt!