tisdag 20 november 2012

Senaste dagarna

I fredags åkte vi till mamma & pappa på middag, Daniel & Maria var där också! Kasper & jag passade på att sova över, medan Tobbe & Sanna åkte hem. Jag fick sova en hel natt ostört men det kändes mest konstigt och jag vaknade redan 06.50 och kunde inte somna om. Kasper ville såklart sova mellan mormor & morfar och det var så tomt i sängen. Jag är inte så bra på det där, vill helst ha någon som ligger och drar i täcket och sparkar mig i ryggen. Men det bästa med att sova över på Sjuhalla är mysfrukosten dagen efter!!

 
På lördagen öste vi litegranna här hemma. Ett skoskåp åkte upp på väggen i tvättstugan, fyra fack för mössor, vantar, raggstrumpor och reflexvästar, en till varje familjemedlem. Älskar ordning & reda, mums! När borrmaskiner, skruvdragare och annat byggmojs var framme satte vi också upp lite krokar, gardiner & hyllor. Nu undrar jag lite smått hur jag har klarat mig utan hissgardiner i huset så länge.. :) 
 
 
Igår fick vi besök av fru Forsberg med barn. Love var blygis och Kasper förstod ingenting? Men sen kom de igång och lekte både ute & inne. Signe hängde på tills hon somnade framför spöket Laban.

Sist men inte minst så har lille Kasper snuddat vid kaminen och fått en mindre brännskada på armen. Det tog tack & lov inte allt för illa och huden har bara släppt på ett litet ställe, men vi åkte såklart in till jourläkaren som lade förband på. Duktig som han var fick han välja en liten grej, men inte valde han något till sig själv. Det blev en liten ring till mamma och en leksak till Sanna. Vår lille omtänksamme kille!!