tisdag 5 februari 2013

5 år

Så har han fyllt 5 år, vår lille kille  Tiden går så fort och han har blivit så stor. Jag fick brytet kvällen innan och tokgrät just för att jag älskar så mycket. Jävligt jobbigt är det, att vara känslomänniska, men ett avsnitt solsidan gjorde sitt.
Självaste födelsedagen tillbringades på Leklandet med kusinerna, Kasper var överlycklig och de sprang sig svettiga där inne trots knappa minusgraden (kändes så i alla fall). Efter 2,5 timmar kände jag inte längre mina fingrar och vi åkte hem, tände brasan och pusslade nya Tom & Jerry pusslet.
 
Lilltjejen i huset är inte piggelin alls. Hon hade typiska kruppsymptom natten till fredagen och kämpade febrilt med att få ner luft i lungorna. Det väsnades och pep. Hua. Efter några hyfsat pigga dagar är vi idag tillbaka på ruta. Hon hostar, snörvlar och nyser, och jag torkar snor bäst jag kan.