onsdag 20 februari 2013

Ikea och lite annat

I måndags stuvade vi in oss i minikombin, Maria, Johanna & jag, och for iväg till Ikea. Där shoppingpeppade vi varandra så till den milda grad att vi var nära att impulsköpa varsin megamadrass som såldes ut på fyndavdelningen. Tur att våra män (efter rådfrågning på telefon) tyckte det var onödigt. I annat fall hade vi själva och alla våra kassar inte fått plats i bilen. Ja, ni ser ju själva, bilen bakom är alltså helt full vid det här laget och vi har några kassar kvar..

De senaste dagarna har vi gjort det fint i Kaspers rum, där han och Sanna ska sova framöver. Rött blir färgtemat, en varm behaglig röd färg, för som ni vet får jag lite lätt rys av tomterött. Leksaker ut, böcker, gosedjur och pyssel in, och vips så blev rummet harmoniskt. I kommande lekrum kommer jag gå all in på leksaksförvaring, stora lådor med lock som gör det lättstädat och som döljer. För plastiga leksaker i miljoner färger gör mig yr i bollen.

Som ni vet har vi sportlov i huset, och familjemys är inbokat i kalenders med stora bokstäver. Idag låg vi i sängen allesammans medan Sanna sov. Tobbe & jag läste, Kaspers spelade Pettsson & Findus på iPaden och så åt vi mackmiddag på bricka. Allt medan snön yrde utanför fönstret och det slog mig att det är detta som är lycka för mig. Vardagsmys slår det mesta helt enkelt