onsdag 20 november 2013

39,5

Hög feber igen och ont i ena örat. Lilla snuttan. Vi brukar vara noga med att dela lika på vab-dagarna men förra veckan tog jag alla tre eftersom jag har det lugnt på jobbet och Tobbe hade utvecklingssamtalsvecka. Men imorgon har jag en viktig utbildning i Sölvesborg så då får Tobbe vara hemma. Nu ligger hon här i soffan bredvid mig, min lilla tjej  ♥  tända ljus, julmusik och liten Ines som spinner ikapp. Mys.


Var på en föreläsning igår om maskrosbarn. Två unga tjejer berättade om sin uppväxt med missbrukande och psykiskt sjuka föräldrar, om vad de hade önskat för stöd och hjälp av vuxna, hur viktigt det är att våga fråga "hur mår du" och hur de lyckats bryta sitt sociala arv. En helt fantastisk föreläsning och ögonen fylldes av tårar emellanåt. Efter snart 8(!) år som socionom börjar jag känna mig trygg med min utbildning, att jag gjorde rätt när jag bytte till Familjestödsgruppen och att jag vill lära mig mer och mer och mer och mer. Äntligen!