lördag 21 november 2015

Mer från Maspalomas

Så blev det till slut en klassisk charterresa till värmen för familjen. Fick med oss bästa vännerna också, som tur var. Maspalomas, Gran Canaria bjöd på strålande sol och underbar värme. Snittade 27 på dagen och 25 på kvällen. Perfekt ia-väder. Poolområdet var fantastiskt, två av poolerna höll 30 respektive 28 grader och den kallaste kanske 25. Semestern innehöll även stranden, kamelutflykt och middag ute. Annars hade vi ju all inclusive och kunde plocka vad vi ville ha mest hela tiden. "rida kaneler va inte så joligt" tyckte Sanna :)

Det enda man kan klaga på var min förbannade förkylning, eller influensa, som jag åkte på sisådär dagen innan vi åkte. Nu, över två veckor senare är jag fortfarande krasslig, hostig och har ont i halsen. Det är ju liksom lite typiskt att det slår till när man har semester. Men jag försökte att inte lipa ihop för det även om det tog en del av mina krafter.


Barnen bokstavligen bodde i vattnet. Kaspers puffar hade vi knappt behövt ta med oss, han hoppade och simmade även på det djupa. Att poolerna var så pass uppvärmda var underbart! Vi använde inte en enda långärmad tröja på hela resan. På kvällarna kändes luften ljum mot huden. Så ljuvligt! Nu hoppas vi på kontraster, en kall och vit vinter!