fredag 16 november 2018

Dockskåp

Jag har varit på jakt efter ett dockskåp till Sanna i julklapp men så fort jag börjat googla så inser jag hur vansinnigt dyrt det skulle bli. Huset är ju en sak men när man plussar ihop alla dessa yttepyttesmå möbelpaket så kostar det skjortan. Såhär ungefär har resonemanget sett ut:

"Okej, ska vi köpa ett dockskåp med möbler till Sanna i julklapp? Mmmm, fast då måste hon ju leka utav bara fasen om det ska vara värt det. Kommer hon göra det tror du? Nej, det tror jag egentligen inte. Äsch, vi kanske ska köpa henne ett halvtomt hus istället med bara några möbler, så får hon önska sig mer efter hand. Okej, ska vi köpa toastol och badkar, soffa och fåtölj eller spis och köksmöbler? Eller kanske lampor så att det blir mysigt? Fast då behöver vi köpa en omkopplare för el till dockhus. Näe, det är ju galet det här, vi köper något annat"
Och tja, ungefär såhär höll vi på..

Men så ska jag visa en kollega hur man söker på "Market Place" på Facebook, trycker in dockskåp i sökrutan och där var det. Ett superfint begagnat dockskåp med massor av möbler för en lagom liten summa. Inlagt för 30minuter sedan. Tada.