torsdag 27 december 2018

Julafton och härliga lediga mellandagar

Tjejerna intog loftet med varsin god drink medan männen fixade all mat, en tradition som funnits med så länge jag kan minnas.

Julafton 2018 var annorlunda men himla lyckad ändå. Det var första året för mig utan barnen och det kändes såklart lite i hjärtat. Mest var jag orolig över deras långa bilresa till Uppsala i jultrafiken så när de väl kommit fram kunde jag andas ut. Fick dessa härliga bilder på barnen från Tobbe - julaftonsmorgon i pulkabacken -10 grader och massa snö.


Lutfisk var nästa nya grej. Den intogs hos Linus moster och vi var ett rejält gäng. Vi hade så roligt att vi blev kvar halva Kalle Anka och med tanke på att julen med Hallström/Falck-släkten firades hemma hos oss blev det lite stressigt. Väl värt det dock och jag hann till och med vila 10 minuter innan gästerna kom. Och vi hade en helt fantastisk kväll! 

Juldagen blev lugn. Vi städade upp, tog en promenad med Daniel, Maria, kusin Tomas och Mia och åt rester. Julmaten står mig lite lätt upp i halsen nu så kalkonmiddagen hos svärföräldrarna igår satt perfekt. Så himla gott! Linus och Tommy rotade fram deras gamla play station, sen lirade vi guitar hero i säkert två timmar. Så jäkla kul :)


Nu äntligen är barnen hemma hos oss igen, som vi har längtat! ♥