söndag 9 december 2018

Julfest, glöggmingel, luciakonsert och julbak

Vi maxar julen helt enkelt 😊
I fredags bjöd jobbet in till julfest för alla i förvaltningen. Jag startade upp med ett glas glöggbubbel (något nytt påhitt) hos den här pinglan..


..sen vidare till förfest med arbetsgruppen och sist intagandet av ohyggligt gott julbord på Skeppsgossen. För en gångs skull var jag klok nog att åka hem tidigt, redan innan 22 och var mycket nöjd över det beslutet när jag vaknade i lördags. 


Igår var vi bjudna på glöggmingel hos syster och de här två kusinerna fick leka några timmar. När jag smög in sa Sanna till Lovis ”fy vilken tråkig dag vi har haft idag”.. Va, sa jag, ni har ju haft jätteroligt. Då svarade Sanna ”men mamma, vi leker ju att det har varit en tråkig dag”. 

Efter glöggmyset njöt vi av en fantastisk luciakonsert i Fredrikskyrkan där Abbe var med. Lilla Abbe har blivit så stor. Linus åkte tyvärr på att jobba denna kväll så jag och barnen gick till hotellet efter och sov där inatt. Mysigt med hotellfrukost på andra advent. Nu är Kasper på hockeyträning och vi andra ska åka till svärföräldrarna på julbak. Och jag som starkt hatar att baka och dessutom är totalt sämst på eländet undrar lite hur det här ska gå..