torsdag 5 mars 2009

Besök i Rödeby

Efter några uträttade ärenden i Slottsbacken (bland annat en smörjd vagn som inte längre gnisslar) for Tina & jag vidare till Rödeby för besök hos Anna & Emil. Supermysig fika, Anna hade bakat en god kladdkaka med glass & grädde, mumsigt värre! Jag fick en massa inspiration och inredningstips precis som jag hade tänkt mig.. ;) Vovvarna var bedårande, och Kasper verkade inte ett dugg rädd trots en del slick i örat!! Besöket avslutades med att Kasper dumpade Tinas fina flashiga mobil i hundarnas vattenskål.. Men den överlevde med nöd & näppe tack vare Annas hårtork.. ;)
Hann vara hemma ca 1 timme innan det var dags för träning och taxiuppdrag. Mamma var på tjejkväll & pappa på Montmartre med tipsgänget så det tajmade sig bra att hämta hem dom efter träningen. Fick faktiskt några minuter över i bastun, det var underbart! Som vanligt brukar man få med sig en extra skock med människor som behöver skjuts hem, det är ju inte alla som är så bortskämda som mamma & pappa som har alla sina 3 barn i närheten som kan hämta & lämna.. ;) Men pappa är väldigt snabb med att räkna alla milen han skjutsat mig fram & tillbaka till träningar och tävlingar!! Så jag ligger i lä där.. hehe! Nu har Justina kommit på besök så det är dags att koka kaffe i massor!!