måndag 6 april 2009

Grattis Ella!

 
Ja, så har man nu gjort sin första arbetsdag. Varning, resten av inlägget är olidligt tråkigt.. men jag måste älta lite.. :) Jag tar det negativa först - jag kommer få sitta i kontorslandskapet igen.. jättestor suck! Tycker det är lite orättvist faktiskt. Det brukar vara så att man får eget rum vartannat år och så får man sitta i landskapet varannat, och eftersom jag aldrig haft ett eget rum trodde jag det var min tur nu. Men nix pix, så bidde det inte, jag har ju varit mammaledig så jag får väl nöja mig eller? Vill dock påpeka att jag hellre sitter i landskap än intryckt i ett tråkigt kontorsrum i min ensamhet, MEN nu ser det inte ut så på mitt jobb. Rummen har glasväggar från golv till tak så man känner sig inte alls instängd, därför vill jag ha ett sånt.. Nu till det positiva - alla var så snälla mot mig, de hade pratat om att jag skulle börja idag, jag fick kramar från alla håll och de sa att det skulle bli så kul att jag kom tillbaka. Lite överrumplad faktiskt, trodde inte de hade saknat mig, men det gjorde mig jätteglad och klumpen i magen släppte nästan direkt.
När jag kom hem stod mina älsklingar i fönstret, vilken lycka! Tobbe hade fixat mat och sen tog vi en fika i uterummet. Kasper har fått miljoner pussar ikväll!